21.12.09

Φουστανέλα

Είδα απόψε το "Ένας Κόσμος Υπόγειος", ένα ντοκυμανταίρ για τη ζωή του Πετρόπουλου, υπάρχει σε torrent, να το κατεβάσετε να το δείτε αν σας κόφτει το θέμα, είναι ενδιαφέρον. Εκτός και αν είναι πασίγνωστο, το έχετε δει όλοι και είχα μείνει μόνο εγώ ο μαλάκας και παίζω και τον έξυπνο τώρα. Βρίσκω κάτι τέτοια κοσμικά κενά στο background μου ενίοτε.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο του, πέρα από κάποια αποσπάσματα από το άγιο χασισάκι που ήταν βασικό μάθημα κατεύθυνσης στο πολυτεχνείο. Στα υπόψιν.

Τέλος πάντων, κάποιο κομμάτι αναφέρεται και στη "Φουστανέλα", ένα βιβλίο του για την Αλβανικότητα της φουστανέλας ως ενδυμασίας, και το πώς το ελληνικό κατεστημένο την άρπαξε από τους γείτονες (μα τι ζηλέψαμε και εμείς. τώρα θα μου πεις με τη γειτονιά που είχαμε, Εταιρίες Ανατολικών Ινδιών δε μπορούσαμε να ζηλέψουμε) την κατέστησε εθνικό σύμβολο, υφάρπαξε την κυριότητά της ως διεθνούς εμβελείας σύμβολο και ανέβασε 30 και βάλε τοις εκατό την τιμή της τυροκαυτερής σε οποιοδήποτε κατάστημα εστίασης την έχει στο διάκοσμο του ή και απλά στο οπτικό του πεδίο.

- Εδώ μπορεί να γίνει και μια αναφορά και στο ενίοτε ανακινούμενο θέμα των Αλβανών τσολιάδων στην Πλάκα, που όπως φαίνεται οι άνθρωποι και βαθύτερο υπόβαθρο έχουν και άμα το σκεφτείς και το σκεφτούν και έτσι, είναι σα να σε βάλουν στην Πομπηία οι Ιταλοί να τραγουδάς Καζαντζίδη στους τουρίστες. Κάθε εμπόριο για καλό όπως και να έχει.

Εκεί που ήθελα να καταλήξω όμως, είναι ότι στην ουσία ο τύπος μας λέει ότι κάναμε στους Αλβανούς ακριβώς αυτό που κατηγορούμε τους Σκοπιανούς ότι επιχειρούν να κάνουν εις βάρος μας. Άμα το πει κανείς στους Σκοπιανούς/Μακεδόνες/Dodo Birds ή όπως αλλιώς θα πρέπει να τους πούμε τέλος πάντων κάποτε να συνεννοούμαστε και με κανέναν ξένο,
ΤΗ ΓΑΜΗΣΑΜΕ

Δε θέλω να επεκταθώ περισσότερο, απλά το εκθέτω στον ΥπΕξ να έχει το νου του. Ωπ! Ο Γιωργάκης είναι, ε? Εντάξει, no worries. Το έχει διαβάσει και αυτός το χασισάκι, ή έτσι άφηνε να εννοηθεί 2 - 3 εκλογές πριν. Για να μην ξεχνιόμαστε, έτσι? Λαός χωρίς μνήμη είναι λαός χωρίς μέλλον, που μπορείς να πεις ότι είναι και η αξία της λαογραφίας.

Σχετικά και με μια συζήτηση περί γειτόνων που είχα το μεσημέρι με την τσίμπλα στο μάτι, αναρωτήθηκα αν θα μπορούσαμε να δούμε και μια λαογραφία της πολυκατοικίας, της νοικοκυράς, της κάποτε καρπάθιας εγγύτητας που επιβάλλει...
Μετά σκέφτηκα το Δαλιανίδη. Και ξενέρωσα. Άσχημα. Ξενερώσατε και εσείς, ε? Σόρρυ, αλλά έπρεπε να το βγάλω από μέσα μου.

Εν κατακλείδι, σε περίπτωση που χάσουμε τη φουστανέλα, θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τους τσολιάδες. Εντάξει, το προφανές είναι καουμπόυδες και να πληρώνούμε copyright τους αμερικάνους. Μαλακία. Ένα άλλο καλό που θα μας φέρει και καλό τουρισμό, είναι μπλακμεταλλάδες.





Ε? Γαμάτοι? Σκεφτόμουν και κάποιες άλλες εναλλακτικές, αλλά τελικά μπλακμεταλλιά. Δεν παίζεται. Απλά στο στρατό θα πρέπει να τους διαλέγουν από νωρίς στα κέντρα, μην προλάβουν και τους κουρέψουν.

7 σχόλια :

  1. για να δυναμώσω την άποψη σου, θα σου αναφέρω κάτι που έμαθα πρόσφατα για την προέλευση του επιθέτου μου..

    dede στα ντόπια μακεδονικά αλβανικά θα πει σεβάσμιος γέροντας, και ήταν ενα παρατσούκλι που δώσαν κάτι μεκαδόνες ή αλβανοί σε ενα πρόγονό μου κάπου κοντά στην μακεδονική πόλη Μοναστήρι όταν αυτός βρέθηκε εκεί λόγω έρωτα. Οταν έπεστρεψε πια στην οικογένεια, πρότιμησε να χρησιμοποιεί το Ντέντας...σημειώνω πως το όνομα με το οποίο βαφτίστηκε χριστιανός ορθόδοξος ήταν Στέργιος Καραγιάννης

    πρώτη φορά αφήνω τόσο μεγάλο σχόλιο, σχεδόν λαχάνιασα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δε θα αναφερθώ στο σκάνδαλο που προκύπτει με τη συνεπωνυμία με τον κουμπάρο σου, προβληματίσου μόνος σου, αλλά μην κάνεις καμιά τρέλλα.

    ΑΛΛΆ... καλά ρε οικογενειακώς όργιο, "σεβάσμιος γέροντας" άνθρωπος βγήκε στο σεργιάνι "λόγω έρωτα"??? Αφ' ενός respect που το λεγε η περδικούλα του, από την άλλη, κάτι σοφό είχε πει ο Τσιώλης για όσους από έρωτα εκπέσαν.

    Λαογραφικού χαρακτήρα το σχόλιό σου και επικροτώ. Πάρε ανάσες τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το βρήκα:

    «Διότι οι άνθρωποι δεν συγχωρούν αυτούς που από έρωτα εκπέσανε»

    τι έχει πει ο πούστης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κοίτα, ο πρόγονος ήταν νεαρό παιδί, έκλεψε ένα κορίτσι διότι και εφυγε προς το βορρά...εκεί μεγαλούργησε, απέκτησε το προσωνύμιο dede το οποίο και διατήρησε όταν επέστρεψε στις ρίζες του.

    η συνεπωνυμία με τον βλάχο είναι πραγματικά ανατριχιαστική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λοιπόν βούρλα. Το Dede δεν είναι ούτε Σκοπιανό ούτε Αρβανίτικο. Σημαίναι πράγματι "παππούς" ή "γέρων" ή "απόμαχος" στα Τούρκικα. Ντέντε-Αγατς
    ονομαζόταν περί τον 16ο αιώνα ή τωρινή Αλεξανδρούπολις και δημιουργήθηκε ως τοποθεσία των δερβίσηδων. Ακόμη και τώρα υπάρχουν Τούρκικα ονόματα Dede. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι δέδε
    ήταν τούρκοι,τουλάχιστον οι ελληνογενείς. Ετσι επονωμαζόταν και όσοι προερχόνταν από την περιοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ανώνυμε φυσιοδίφη:

    "Τα βούρλα και τα σπαθόχορτα αποτελούν δύο παρόμοιες οικογένειες φυτών.
    Φυτρώνουν σε υγρά μέρη όπως ακτές, έλη και όχθες ποταμών."

    Ούτε το κέντρο της Αθήνας, ούτε η κόλαση εμπίπτουν στον παραπάνω χαρακτηρισμό. Εγώ το πολύ να είμαι νερατζιά, ο άλλος μάλλον διαβολόχορτο (ντάτουρο). Just to set our facts straight.

    Επί του θέματος:
    Αν βάλεις dede στο google translate από τα σέρβικα στα γκρέκικα (μακεδονίτικα δεν έχει ακόμη, ή τα μπλοκάρουν οι Ελ χάκερς του Λιακό), βγάζει παππούς. Όπως και από τα τούρκικα. Για αρβανίτικα δεν ξέρω.
    Τώρα ποιος είπε ότι όλοι οι δέδε ήταν τούρκοι... κοιτάω από εδώ... κοιτάω από εκεί... Παπάρια, δε βλέπω τίποτα.

    Μπορώ να χτίσω πάνω στο συλλογισμό σου και να επιβεβαιώσω ότι δε σημαίνει επίσης ότι όλοι οι δέδε είναι ξανθοί κρίσνα ποδοσφαιριστές.

    Καινούριος διαγωνισμός: Πείτε μας τι άλλο δε σημαίνει η επωνυμία δέδε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α! παρεπιπτόντως ενδιαφέροντα τα ιστορικά για την Αλεξανδρούπολη, το καλό να λέγεται.

    Απλά να συμπληρώσω ότι δεν ονομαζόταν (μόνο?) περί το 16ο αιώνα. Όταν κατελήφθη η -μετέπειτα- Αλεξανδρούπολη το 1913 από τον ελληνικό στρατό, υπαγόταν στη Στρατιωτική Διοίκηση Δεδέαγατς (έγγραφα του ελληνικού στρατού που διάβαζα σε κάποιο ιστορικό βιβλίο όταν θα έπρεπε να κυνηγάω 15χρονα κοριτσάκια, τότε που ήμουν και εγώ 15 και ήταν νόμιμο).

    Δε θα το παραχέσω με την ιστορία της Αλεξ/πολης, αλλά η wikipedia διαφωνεί εν μέρει με τα στοιχεία σου. Όποιος έχει όρεξη, χαζεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή